Lexus slår til igjen – kundenes favoritt trettende år på rad!

I år som i fjor troner Lexus øverst på pallen i bransjens mest prestisjefylle tilfredshetsundersøkelsen, Autoindex. Det betyr altså tretten uavbrutte topplasseringer for Lexus, hvor hele 4537 norske bilkjøpere deltok i årets undersøkelse.

-Det er tid for kake og feiring i dag! Dette er en pris vi verdsetter høyt, og som vi strekker oss etter hver eneste dag, sier Jan Christian Holm, sjef i Lexus Norge. De siste årene har vi etablert flere forhandlere, men vi har også vært tro mot vår strategi om å levere en annerledes kundeopplevelse. Suksessen skyldes ikke bare at vi leverer kvalitetsbiler med særpreg. Den skyldes også at vi har bestrebet oss på å gjøre god service og kundebehandling til en integrert og naturlig del av merkevaren. Det vet vi kundene våre setter stor pris på, sier Holm.

Experience amazing

-Ørjan Jakobsen, Brand Manager for Lexus Bodø forteller at kundeopplevelsen er noe de jobber med kontinuerlig. Omotenashi, som betyr gjestfrihet på japansk er tilnærmingen som står bak. I tillegg sørger de for å gi kundene det lille ekstra, gjennom experience amazing. I vinter arrangerte vi «Damenes Aften» for alle kvinnelige kunder, og til høsten planlegges et lignende arrangement for menn. Dette er eksklusive arrangementer hvor målet er å skape gode opplevelser og få folk til å føle seg ivaretatt, som en del av vår kundereise avslutter Ørjan.

Søstermerket Toyota på andreplass

Autoindex utføres årlig av Loyalty Group International og følgende vurderes: Bilen og kjøreopplevelsen (teller 40 prosent), forhandleren og opplevelsen rundt kjøpet (20 prosent), service på verkstedet (20 prosent) og lojalitet til merket (20 prosent). I år dro Lexus i land en totalscore på 903 av 1000 mulige. På plassen bak Lexus, kommer søstermerket Toyota med 895 poeng.

–Vi jobber hardt for å gi gode kundeopplevelser hele året. Jeg er veldig glad for å se at kundene gir Lexus- og Toyota-merkene våre de høyeste total scorene, sier Piotr Pawlak administrerende direktør i Toyota Norge AS.

Bestselgeren i ny variant

I fjor ble den nye helelektriske familie-SUVen Lexus RZ 450e lansert, og nå er det like før bestselgeren lanseres i en til variant. Lexus RZ 300e har tohjulsdrift, lengre rekkevidde og er rimeligere enn RZ 450e.

-I dagens marked hvor pris er viktig for mange, kan dette bli en svært aktuell familiebil. Den er på plass hos oss allerede i juni forteller Ørjan.